lørdag 24. mai 2014

Jordbærsjokk

JEG HAR FÅTT
JORDBÆRSJOKK!!

Og kjenner jeg etter så har jeg både
eplesjokk
agurksjokk
og sikkert mange andre sjokk også


Disse jordbærene kjøpte jeg 16.mai,
de har blitt glemt i kjøleskapet fram til i går
7 DAGER!
Og når ble de plukket - for disse er ikke norske.


Normalt skulle de vært så grønnmugla at de nesten krøp ut av kjøleskapet.
Men disse er nesten like fine.



I disse dager er jo matkvalitet og matsikkerhet på dagsorden.
En viktig debatt.
Disse jordbærene er garantert fulle av sprøytemidler.
Ferske jordbær har liten holdbarhet.
Er det dette vi vil ha??? 
Eg bære spør.
Jeg vil ikke!!



Jeg vil ha dette:


Lykkelige barnebarn som 
nyter usprøyta norske jordbær.







8 kommentarer:

  1. Enig med deg. Det er norske bær vi vil ha. Naboen min er jordbærbonde og ingenting er som å
    kjøpe seg jordbær på torget hos dem. Kortreiste og gode bær med høy kvalitet. Det er det vi vil ha.
    Betaler gjerne mer for det enn de utenlandske bærene som aldri mugner og smaker aldri så lite
    oppvaskvann faktisk...
    Låvesalg høres jo spennende ut, regner med at du legger ut dato for happeningen på bloggen din.
    Så kanskje jeg kunne få dratt meg oppover til Valdres en tur.
    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Absolutt friske norske jordbær!! Kjøper aldri disse jordbærene i butikken. Smaker ikke mye jordbær spør du meg. :) Her har det kommet masse blomster på våre gamle jordbærplanter. Så det ser ut til at det kan bli litt bær denne sesongen også. Ønsker deg en fin søndag. Hilsen Merethe

    SvarSlett
  3. SÅ enig , gleder meg til mine usprøytede jorbær blir modne :)
    TAKK for stemmen , klem fra meg :)

    SvarSlett
  4. Joda klart vi vil ha det siste :) Er godt vi ikke vet egentlig alt vi putter i oss- veldig bra vi har begynt å bli mer bevisste, det må jo snakkes om selv om det er ekkelt å tenke på. Det jeg skal frem til er at denne debatten rundt matvarer er viktig :)

    Hi hi- jeg har aldri strøket trusene mine med jeg hadde også mye bedre tid før og strøk mye mere tøy før enn nå. Har vi lært å nyte livet bedre ? så er det vel også at vi er mere sosiale hele tiden i forhold til mobil, pc- face og det her - tar jo tid det også, men så koselig da :) Så har vi barnebarna da og ingen evne til kjedsomhet !

    Ha en riktig så fin ny uke

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  5. Så ekkelt å tenke å det,uff .Nei sprøytefrie frukter det er det vi vil ha
    Du, den kanten på vasken brukte jeg blank møbelvoks fra Annie Sloen,men det går garanter like bra med annen møbelvoks.Har ikke hørt noen har gjort det,men funker det gjorde det :)
    Lykke til!

    Klem Bente

    SvarSlett
  6. Enig med deg. Her dyrkes alt etter økologiske prinsipper, for humler, bier, fugler, jorda og oss som spiser maten.
    Det er bare så synd alt økologisk (alt fra jord til frø og mat) er dyrere enn det som er fullt av giftstoffer.
    Ha en finfin tirsdag :)

    SvarSlett
  7. Ja, et viktig tema og vanskelig....
    selv har ejg hatt et eple liggende på jobben siden påska, det ser ut til å være like fint....

    Håper du har fine dager, stikk innom om du er i trøndelag da vel!!!

    klem

    SvarSlett
  8. Så enig med deg! :)
    Jeg GLEDER meg til de norske og usprøytede jordbærene kommer denne sommeren. Lager jordbærsyltetøy som vi har gjennom hele vinteren. Herlig!

    Håper du har fine vårdager!
    Glad hilsen fra,
    Anette Willemine

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å kommentere innlegget :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...